info@missmarketing.se | Telefon: 08-52 52 73
Följ oss på våra sociala medier:

Sökmotoroptimering (SEO)

Sökmotoroptimering (SEO) - onpage optimering går ut på att modifiera hemsidan eller webbplatsen så att den tilltalar rangordningsalgoritmerna. Några punkter att tänka på när man gör en onpage optimering:

Metadata (Title Tag, Meta Description, Meta keyword H1 och ALT)

Innehållet (bild och text) avgör hur du kommer att ranka i sökresultaten och är oerhört viktigt för sökmotorerna. Bra innehåll är A och O, men vad är bra innehåll? Ur ett SEO perspektiv brukar man prata om två attribut; innehållet ska matcha efterfrågan och kunna kopplas samman som en röd tråd genom hela hemsidan. Innehållet ska med andra ord vara relevant för det du säljer och matcha det besökaren söker efter.

URL struktur

URL strukturen hjälper sökmotorerna att förstå vad hemsidan och dess undersidor handlar om. Det är därför mycket viktigt att ta med sökorden i URL strukturen. Om du vill ranka på ordet ”webbdesign” så ska din undersida heta ”webbdesign” ex: www.missmarketing.se/webbdesign

XML Sitemap

är en karta över din hemsida som visar din URL struktur och hjälper sökmotorerna att hitta din sida snabbare.

Kontaktinformation

Att ha kontaktinformation på hemsidan ger förtroende till din webbplats för både sökrobotar och användare. Lista dina kontaktuppgifter och mailadresser och se till att de är lätta att hitta. Detta är nädvändingt för en bra och effektiv sökmotoroptimering (seo) kampanj